Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deres beste konehistorier

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deres beste konehistorier

I våre dager da kvinner har høyere livsløpslønn enn menn med tilsvarende utdanning og tjener like mye eller mer enn mannen sin... hører vi likevel historier i avisen som at kvinner heller spør pappa om penger enn å gå til partneren med mer.

Jeg ser også at damer bruker pengene sine på ferier og forbruk mens menn i større grad handler ting som bil og stereo og båt.

I det siste har jeg selv gått gjennom fruens kontoer og oppdaget et månedtlig forbruk på 17000 det siste året. Ikke en krone av det gikk til regninger, så for å være litt pedagogisk viste jeg henne en fin bil til 35000 på finn.no og spurte om hun ikke heller ville ha den enn å rampe rundt hver uke på kafe. Alt hun svarte var: hva skal jeg med bil i sommer, vi skal jo til syden i fire uker.

I fjor viste jeg henne et cruise fra venezia og det endte med at hun sparte 1500 kroner og likevel forlangte at vi skulle reise på feriepenger og skattep. Søsteren min og moren min er også slik at de nesten nyter å leve fra lønning til lønning.

Så er det bare meg eller er det andre som har har lignende erfaringer?

Har ikke akkurat noen konehistorier av naturlige årsaker, men har datet noen jenter med håpløse forhold til penger. Levde fra lønning til lønning og blåste bort penger på fis og fjas (og som gjerne da også ofte måtte spørre om å låne penger fra foreldre for å ta seg av regninger). Merket at dette ble nesten litt slitsomt for meg å forhold meg til.

Mitt inntrykk er at det finnes like mye forskjellige jenter/kvinner med ulike forhold til penger som menn, men at de som gjerne har en personlig økonomi preget av høyt forbruk ofte faller i de typiske manne- og kvinnemønstrene som nevnt her.

Men for min del har jeg nå akkurat funnet meg en kjæreste som ikke bare har et fornuftig forhold til penger, men som også til og med tente på idéene jeg delte basert på MMM. Nå er personlig økonomi blitt et tema vi snakker mye om og koser oss med!!! Og ikke minst gir det ro i sjelen for en hobbyøkonom
    Last edited by Aksjebloggeren; 18-04-15, 13:44.
    [Aksjebloggen] [Målbevisst.no]

Comment

Fru Mises tjener greit, ca. 750000. Hun bruker nesten aldri penger.
      Når hun bruker dem er det til nødvendigheter, men også da går det lite. Feks babyutstyret til barna kjøpte hun på finn og solgte det for mer enn hun kjøpte det for etterpå. Typisk henne.
      Gjeld er roten til økonomisk ruin.

Comment

Originally posted by Mises View Post
        Fru Mises tjener greit, ca. 750000. Hun bruker nesten aldri penger. Når hun bruker dem er det til nødvendigheter, men også da går det lite. Feks babyutstyret til barna kjøpte hun på finn og solgte det for mer enn hun kjøpte det for etterpå. Typisk henne.
        #drømmedame
        "You can't cure obesity with bigger pants"

Comment

Kona mi er helt klart den flinkeste av oss når det gjelder penger og forbruk - hun har stålkontroll. Jeg derimot, er ganske impulsdreven, kan lett bli distrahert av skinnende nye ting, og har vel gjort en og annen klokken-er-tolv-på-natten-og-jeg-er-på-ebay - tabbe.

Comment

Originally posted by Impulstulla View Post
            #drømmedame

Investering 2015: 60260,-

Comment

Jeg ser i alle fall at den typiske "luksusfelle-mannen" som regel har en god del særtrekk som skiller seg fra luksusfelle-damen. Med tanke på at jeg har sett ganske mange kvinner som er innom pengevett.com og forteller om mann med overforbruk, er jeg litt overrasket at det ikke finnes så mange av det motsatte

Comment

Hadde ei kjerring som stakk av med alt æ hadde når æ traff ei anna ei. Så tok ho andre faen meg resten

Comment

Ser inget problem med att ha en kvinna som är golddigger så länge det är på lika villkor

Comment

Menn og kvinner er like ille etter min erfaring, men det går ofte på forskjellige ting. Etter min observasjon (absolutt ikke statistisk relevant) så går bortkastingen for kvinner i klær, spise/drikke ute, og reise, mens det for menn går i bil, alkohol, og gadgets.

Comment

Originally posted by Kanon View Post
                      Menn og kvinner er like ille etter min erfaring, men det går ofte på forskjellige ting. Etter min observasjon (absolutt ikke statistisk relevant) så går bortkastingen for kvinner i klær, spise/drikke ute, og reise, mens det for menn går i bil, alkohol, og gadgets.
                      Derfor sitter også mannen igjen med bil, campingvogn, båt, tv, stereo, hytte (og hus), mens kvinnene lurer på hvorfor de ikke har "noe" ved skilsmisse.

Comment

Hei
                        Mitt bidrag.
                        Menneske er det eneste dyr som kan flåes mer enn en gang.

Med sensommer vennlig hilsen
                        TBergh
                        Med vennlig hilsen
                        Tore Bergh
                        t53.berg@gmail.com

Comment

Herr Wadjet er ikke særlig økonomisk fornuftig. Han bruker bruker minst det han får inn og gjerne litt mer (ergo er ikke kredittkort noe herr Wadjet bør ha i lommeboka...) Han har en viss selvironi over det, da. "Jaja, jeg får ta en tur til India og selge en nyre...", er svaret når vi snakker om større ting vi gjerne skulle gjort. Han syns også jeg er litt overmenneske, som har så mye penger på konto og i fond.

Comment

Selge en nyre!
                            Men ja, han høres ut som min mann... Skjønner ikke at det er mulig noen ganger. Send ham på Biltema el.l for å kjøpe et par ting vi må ha, og han shopper jo vilt og uhemmet... Hvor mye forskjellig og hvor mange av hver duppedings og småplukk kan man trenge egentlig!?

Comment

Originally posted by Malla View Post
                              Selge en nyre!
                              Men ja, han høres ut som min mann... Skjønner ikke at det er mulig noen ganger. Send ham på Biltema el.l for å kjøpe et par ting vi må ha, og han shopper jo vilt og uhemmet... Hvor mye forskjellig og hvor mange av hver duppedings og småplukk kan man trenge egentlig!?
                              På Biltema og Clas Ohlson gjelder ikke budsjetter.
                              Sier seg selv.
                              Gjeld er roten til økonomisk ruin.

Comment

Working...
                              X