Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deres beste konehistorier

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mises View Post
    På Biltema og Clas Ohlson gjelder ikke budsjetter.
    Sier seg selv.
    Nå fikk jeg assosiasjoner til denne saken: Manneparkering på IKEA

Comment

Jeg har naturlig nok et anderledes syn på penger enn damer.

Men etter jeg fikk kjæreste har mitt hus, blitt et hjem. Det vil si at de fysiske rammene har fått et innhold. Og huset bærer mer preg av å være sofistikert og ha klasse.
      Før fikk jeg møbler som arvegods. Nå er det dyre møbler i 30.000 kroners klassen.

Min kjæreste har nok potensiale for å bruke penger på klær, men det er ikke merkeklær. Jeg tenker at alle har noen svakheter.

Poenget uansett som jeg også har sagt til min kjæreste er at vi skal ikke ha forbruksgjeld. Vi skal også ha et budsjett som ikke går i minus hver måned. Vi skal også ha eget personlig beløp fra månedslønn som vi bruker på de ting vi selv ønsker.
      Dette er da utenom felles budsjettet som gjelder felles regninger og mat.

Så lenge man har de tingene på plass, så vet jeg at man stiller sterkere i forhold til banken og lån. Jeg hadde på en måte makset det jeg fikk av lån i banken. Nå har jeg mulighet til å få lånt opp 1-2 millioner til ved hjelp av at jeg og min kjæreste søker sammen. På denne måten kan jeg utbedre tomten, bygge på huset, gjøre gode endringer på tomten m.m.

Comment

Jeg syns det er en god mannehistorie når du hevder at hjemmet ditt får mer klasse av dyre møbler, Pilgrim, men det er jo godt å høre at du trives.
        Hvorfor bruke penger man ikke har, til å kjøpe ting man ikke trenger, for å imponere folk man ikke liker?

Comment

Akkurat det kommer an på om man med "dyre" primært refererer til pris, eller til en faktisk kvalitetsforskjell...

(Billige møbler vil uansett ha begrenset kvalitet - dyre kan være av god kvalitet...)

Comment

Er det noen seriøs forskning som viser en statistisk signifikant kvalitetsforskjell mellom dyre og billige produkter?
            Gjeld er roten til økonomisk ruin.

Comment

Altså - du mener at kvalitetsforskjell kun kan eksistere hvis en eller annen akademiker har skrevet om det ?

Jaha, da skulle jeg gjerne ha visst hvor meget av den virkelige verden som ikke eksisterer...

Comment

Så vidt meg bekjent finnes det ingen sammenheng mellom pris og kvalitet. Det er din påstand at den finnes. Da regner jeg med at du kan forklare hvorfor du mener det.
                Gjeld er roten til økonomisk ruin.

Comment

Det er ikke min påstand at den finnes - det er min påstand at i enkelttilfeller kan den finnes.

Det å unnlate å avskrive noe, betyr ikke at man påstår at noe MÅ eksistere...

Comment

Working...
                  X