Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snakk om å sitte i saksa!...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Snakk om å sitte i saksa!...

Jeg har fått meg ny samboer. Vi har bodd sammen i snart ett år, så det er fremdeles relativt nytt. Før han flyttet inn fortalte han meg at han hadde masse gjeld fra tidligere.

Jeg fikk se alle papirer og alt av dokumenter og det var i orden. Han skulle betale ned på det og jeg skulle betale mer av regningene, inkludert billånet jeg satt på meg fordi bilen er mitt særeie også hvis vi eventuelt skulle gå fra hverandre, dette har vi skrevet avtale på.

Så mister jeg jobben , dog deltidsjobb fordi jeg er fulltids student. Fullfører våren 2011. Siden jeg har to deltidsjobber kan jeg gå opp i stilling på den jeg har igjen og tjene mer. Samboer har utbetalt 19000 i måneden og jeg ca. 5000. I tillegg har jeg studielån. I perioden vi gikk med mindre penger, klarte vi ikke å betale avdrag til nedbetaling. Vi ringte å sa i fra til kreditoren og det skulle være i orden. Helt til det en dag, da fikk vi brev om sånn tvangs-utlegg. Vi sendte tilbakemelding med det skjemaet som medfølger, med alle utgifter og inntekter, samt at jeg har ett barn fra et tidligere forhold.

Så får vi brev tilbake om at han ikke har forsørger ansvar og kun skal betale halvparten av alle utgifter eksklusiv bilen. Og utgiftene som sådan ble bergnet utifra et gjennomsnitt av hva en mann i hans alder bruker alene i måneden.

De hadde satt trekket slik at han har igjen 10.000 i måneden! Så ringer vi å spør om hva vi skal gjøre nå! Jo det var mitt problem, min samboer skulle ikke forsørge meg, så da fikk jeg beskjed om at jeg måtte prioritere mellom penger eller skole....Hun var direkte ufin også, forresten, hun hos namsmannen.