Announcement

Collapse
No announcement yet.

Når kjæresten ikke vil snakke om økonomi (gjeld)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg hadde dårlig tro på deg, gjeldskongen, men du skriver som en ekte konge, jf. presentasjonen i bloggen, og det ser ut som du er på den rette sti, så jeg trekker mitt dårlige råd. Foreløpig :-)

Comment

Fy søren så kult!
      Tusen takk for at dere deler! Jeg vet at det sitter mange og leser og kjenner på skam og synes det er vanskelig og dere er med på å gjøre terskelen litt lavere for andre. Jeg håper det er greit at jeg deler lenken til bloggen deres på Pengevett sin facebookside.

Og Gjeldskongen, dette står det virkelig respekt av! Jeg håper du kjenner på den stoltheten selv også, for det er jammen vel fortjent.

Comment

Så hyggelig å høre! 😁
        Det er såklart helt Ok å dele lenken til bloggen vår 😁

Comment

Det er veldig ok å dele lenken vår på Pengevett sin facebookside, Lin!
          Mål 2018:
          * Spare 90.000 på sparekonto innen 1. juli 2018. (46.000)
          * Spare 6.000 i fond. (1.000)
          Få jobb i 100% stilling.

Comment

Originally posted by SirWinston View Post
            Jeg hadde dårlig tro på deg, gjeldskongen, men du skriver som en ekte konge, jf. presentasjonen i bloggen, og det ser ut som du er på den rette sti, så jeg trekker mitt dårlige råd. Foreløpig :-)

Det var hyggelig å høre!
            Mål for 2018:
            Spare opp 10.000 på bufferkonto
            Betale ned kredittkort på 42.000 (7400)
            Bake inn resterende gjeld (370.000) i boliglån.

Comment

Originally posted by Lin View Post
              Fy søren så kult!
              Tusen takk for at dere deler! Jeg vet at det sitter mange og leser og kjenner på skam og synes det er vanskelig og dere er med på å gjøre terskelen litt lavere for andre. Jeg håper det er greit at jeg deler lenken til bloggen deres på Pengevett sin facebookside.

Og Gjeldskongen, dette står det virkelig respekt av! Jeg håper du kjenner på den stoltheten selv også, for det er jammen vel fortjent.

Takk! Det var hyggelig
              Det går fint Jeg tar imot så mange lesere som bare mulig, for det her synes jeg var overraskende moro
              Last edited by Gjeldskongen; 21-02-18, 12:30.
              Mål for 2018:

Comment

Så utrolig kult!

Comment

Velkommen, Gjeldskongen!

Comment

Venter spent på oppdatering!=)

Comment

Her har det skjedd litt av hvert den siste tiden! Gjeldskongen skal få lov til å oppdatere selv, jeg skal purre på han
                      Mål 2018:
                      * Spare 90.000 på sparekonto innen 1. juli 2018. (46.000)
                      * Spare 6.000 i fond. (1.000)
                      Få jobb i 100% stilling.

Comment

Originally posted by TverFyll View Post
                        Venter spent på oppdatering!=)
                        Som Frøken nevner så har det skjedd litt av hvert den siste tiden.
                        Her kommer en liten oppdatering

Helt siden jeg åpnet meg om økonomi for Frøken har jeg klart å legge av 10.000,- på en bufferkonto. Jeg har også begynt å holde av 2152,- i mnd til periodiske utgifter.
                        Av gjelden har jeg betalt ned 34.500,- på det ene mastercardet, som vil si at jeg er kvitt den gjelda om under en måned. Jeg har betalt ned 11.000 på det andre, samt 10.000 på privat lån. Jeg har også betalt ned 15.000,- på forbrukslånet mitt siden den tid. Jeg har altså betalt ned 70.500,- kun på gjeld siden januar. Det er jeg fornøyd med! Det hadde jeg aldri fått til hadde det ikke vært for Frøken

Nå har det seg også slik at vi har kjøpt oss hus. Eller, det vil si; Frøken har kjøpt seg hus. Banken sa jeg var nødt til å betale ned all gjeld på det ene kredittkortet (som det gjenstår 7400 på) for at jeg skulle få bli med på boliglånet. Det vi da gjør er at jeg baker inn resten av gjelden min i boliglånet, slik at jeg kun betaler ned på ett lån.

Regner med at mange her er uenig i hvordan Frøken har valgt å gjøre det, spesielt med tanke på min historikk, men vi er begge to veldig motiverte for å betale ned all boliggjeld så kjapt som mulig, slik at vi kan kjøpe en utleie enhet og endelig begynne å tjene penger også på egenhånd.

PS; Jeg har også begynt å spare i fond. Det er moro!
                        Mål for 2018:

Comment

Hvordan tenker dere å gjøre det med din gjeld når alt bakes inn i boliglånet? Vil det opprettes et eget lån som kun du betjener, betaler du inn ekstra på boliglånet eller bakes alt inn slik at frøken i praksis "tar over" halve din gjeld?

Comment

Originally posted by TverFyll View Post
                            Hvordan tenker dere å gjøre det med din gjeld når alt bakes inn i boliglånet? Vil det opprettes et eget lån som kun du betjener, betaler du inn ekstra på boliglånet eller bakes alt inn slik at frøken i praksis "tar over" halve din gjeld?
                            Hei.
                            Jeg tar opp et eget lån som kun jeg betjener. Jeg kjøper da 30% av bolig, og legger gjelda mi oppå der igjen. Frøken sitter da med et eget lån og eier 70% av boligen.
                            Mål for 2018:

Comment

Liten update her før det kommer som et blogginnlegg:
                              Kredittkort nr. 1, som forøvrig var på 42.000 da nedbetalingsplanen startet i Mars, er nå nedbetalt. Hurra!
                              Mål for 2018:

Comment

Grattis! Det må være en god følelse å slippe den kjipe nedbetalinga der.
                                økonomiportalen.no

Comment

Working...
                                X