Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aksjesparekonto - vente til slutten av desember?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aksjesparekonto - vente til slutten av desember?

Hei,

Jeg har noen penger i aksjefond (spart et par år), og har ca 12-13 % avkastning totalt til nå. Jeg skjønner jo at jeg bør flytte til aksjesparekonto innen utgangen av året mtp skatteamnestiet, men bør jeg vente lengst mulig?

Det jeg tenker på, er at hvis det skulle komme et stort eller lite krakk innen året er omme, vil jeg vel kunne selge aksjefondene mine, realisere tapet, få fradrag for det, og sette pengene inn på aksjekonto. Denne muligheten (ved et evt krakk) mister jeg vel hvis jeg bytter til aksjekonto allerede nå? Eller tenker jeg helt feil her?

Hei! Høres ut som du tenker helt riktig.

Jeg tror forresten overgangsordningen skal utvides til å gjelde ut 2018. Klarte ikke finne noen bekreftelse på det nå, men det er iallfall snakk om det.

Comment

Noen som vet om utvidelsen til 2018 er vedtatt? Jeg ser det er foreslått i statsbudsjettet, men statsbudsjettet er vel bare et forslag som skal vedtas?

Comment

Statsbudsjettet er ikke vedtatt ennå. Men siden signalene før det ble lagt frem sa 2018, og forslaget også ble 2018, og såvidt jeg vet ingen opposisjonspartier har motsatt seg det, så vil jeg 95% sikkert anta at det blir utvidet til 2018.

Husk at dersom du skal flytte fra en bank til ASK i en annen i 2017 så bør du sende inn flytteskjema allerede nå. For det er store forsinkelser på overføring til ASK bankene i mellom.

Comment

Working...
        X