Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mange vil starte, men få tror det kreves hardt arbeid

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mange vil starte, men få tror det kreves hardt arbeid

Jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket da jeg leste denne artikkelen om det å starte eget, forskjellen mellom menn og kvinner hva type bedrift angår og spesielt dette med hva folk tror det kreves når man vil starte egen bedrift.

Bare to prosent av de som drømmer om å starte for seg selv, tror det kreves hardt arbeid for å lykkes, ifølge Synovates undersøkelse.
    En halv million ønsker seg eget firma - Jobb og Pensjon - DinePenger.no

Altså... Virkelig?
    Er det virkelig så få som tror på at hardt arbeid er det som ligger bak suksesshistoriene?

Jeg blir som sagt overrasket. Hvor kommer denne tankegangen fra?

Agurknytt, dette er dagdrømmere.

En omfattende Synovate-undersøkelse viser at over en halv million nordmenn drømmer om å starte egen bedrift. Ti prosent av disse har helt konkrete planer.

dvs. bare 50.000 har konkrete planer, resten er dagdrømmere sånn jeg ser det.

OT Jeg fant en fin kalkulator for å regne timepris for næringsdrivende. Den burde parkere endel av disse dagdrømmene som tenker det er god butikk å jobbe hjemmefra for noen hundrelapper i timen. Timepriskalkulator | Regn ut hvor mye du er verdt Selv har jeg vært selvstendig i hovedsak på døgnbasis med alskens teorier folk klarer hause opp over hvor fett det er å tjene ett par lapper på x antall timer i løpet av dagen..

Comment

Aha! Jeg syntes det var litt skremmende naivt, ja.
      Samtidig tror jeg det er et symptom på et eller annet i et samfunn der folk dyrker noen som ramler inn på et realityshow og får sine 15 minutter og deretter er kjendiser.

Comment

Statisikk for mannen i gata. Verdiløst som annet enn provoserende svada.

Kunne du tenke deg å jobbe selvstendig og eie egen bedrift? JA
        Hvor mange timer bruker du daglig på å realisere drømmen. (100 stykker svarer 0 og ti svarer 10 timer)

Konklusjon folk som drømmer om å starte bedrift bruker i snitt en time hver daglig på å nå målet. For minst 9 av 10 går drømmen i vasken.
        Gjeld er roten til økonomisk ruin.

Comment

Spørsmålet var vel heller noe som "Tror du det kreves hardt arbeid for å lykkes?"

Comment

Enig med Mises, men jeg tror denne "mentaliteten" er noe vi alle er offer for.
            Vi lever i ett "quick fix" samfunn, bare se på alle slanke kurene som skal "fikse deg så lett som bare det".
            Hvis man derimot jobber målrettet hver dag over lengre tid, så tror jeg det er enormt potensiale i det, må være noe av det viktigste man kan lære seg.

Dette er hvertfall noe jeg prøver å jobbe med meg selv om heletiden

Comment

Mises har svaret her. Om jeg hadde en hundrelapp hver gang jeg kastet bort en krone for å sms-kommentere i lokalavisen, for å rette opp i vrøvlet som de leser ut fra "ny forskning" eller "spørreundersøkelser viser", så hadde jeg vært rik i dag!

Det skulle faktisk vært et obligatorisk statistikk-kurs (10stp) på journalisthøyskolen, for å faktisk kunne forstå tallene de har i oppgave å viderebringe til folket. Samt obligatorisk statistikk som 1/3 av faget samfunnskunnskap på videregående, slik at folket etterhvert ble i stand til å forstå redskapene som brukes til å blende og informere oss.

Comment

Jeg har vel brukt 150 timer om ikke mer, og har et "overskudd" (i anførselstegn siden jeg ikke faktisk tar ut noe profit på lang tid enda) på knapt 3000kr, ikke en fantastisk timelønn ville jeg si
                For min del har jeg utviklet eget lagersystem som integrerer mot faktura/regnskap så det spiste endel timer, hvor mange tusen det ville kostet kjøpe så hvor mye jeg har spart i oppstartskostnad er vel heller regnestykket.
                Last edited by cruzader; 08-08-13, 21:02.
                Selvstendig næringsdrivende, arbeidsledig for øyeblikket og nesten evig optimist.

Mål:
                - 5 Nettbutikker etablert.
                - Alle 5 butikkene på førsteside google+bing for minst et søkeord.
                - Omsette for 500 000 i 2014.
                - Omsette for 1 000 000 i 2015.
                Butikk 1 - Elsigaretter (også kjent som e sigarett, el sigarett, elektronisk sigarett eller e sigaretter)
                Butikk 2 - KuleKlokker

Comment

Originally posted by Lin View Post
                  Spørsmålet var vel heller noe som "Tror du det kreves hardt arbeid for å lykkes?"
                  HELT KLART.

Comment

Working...
                  X